2009. május 17., vasárnap

Audio Note IQ 1


A már említett követési hibák és sziszegés miatt került cserére a magasjelű MC Ortofon hangszedő. Mivel nem volt túl sok pénzem a dologra nem akartam rosszul pozícionálni a dolgot és megint valami gyanúsan olcsó, magasjelű MC-t szerezni. Ezért MM melett döntöttem és egy hírdetés alapján használtam vettem talán 40e körül az Audi Note IQ1-esét.

Na itt összeállt a kép, az analóg végképp fényévekre húzott a CD-től (ami akkor ugye a Denon volt).

Ekkoriban szereztem lemezlemosó folyadékot (nem a ragacsot), amellyel minden lejátszás előtt megtisztítottam a lemezt átalakított porszívófejem segítségével. A folyamat úgy nézett ki, hogy egy vizes használatra alkalmas lemezkefével felvittem a folyadékot (az jól kilazított minden szennyeződést a lemezben), majd egy átalakított porszívóvéggel leszívtam a folyadékot a pörgő tányérről. A proszívócég egyébként egy sarokporszívó toldalék volt, amin hosszában volt egy pár miniméteres nyílás és bársonnyal vontam be, hogy ne sértse meg a lemezt. Hát nem volt semmi sercegés, se pattogás, csak zene.

Teljesen másképp viselkedett például a rendszer, máshol voltak a hangerőmaximumok. Analóg esetén sokkal hangosabban is élvezhetően szólt a rendszer, legjobb példa talán erre, hogy fiam előszeretettel aludt el ölemben a Bolero-ra, aminek a végén ugye már egész szép csinnadratta van. Egy időre a CD technika teljesen eltűnt az életemből, igyekeztem egyre több lemezemet analóg formátumban is beszerezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése