2009. május 3., vasárnap

Forté Audio Model 3

Lényegileg elégedett voltam a rendszeremmel, a hifi-ről némi tapasztalatot gyűjtve egyre többet írogattam fórumokra, ahol természetesen több ismeretséget is szereztem. Egyik alkalommal például meglátogattam Schetl Lászlót is, meghallgatni egyutas hangfalát és akkor még deszkamodell erősítőjét. A kíváncsiság kedvéért vittem magammal a Heed erősítőmet is. Tetszett ami hallottam, bár az egyértelmű volt, hogy az egyutas, érzékeny hangfalnak túlzás a Heed erősítő teljesítménye, jobban éreztem magát a hozzá tervezett A osztályú végfokkal.

Véget is ért volna a történet egy jóizű szakmai beütésekkel is tarkított beszélgetéssel, azonban még ott rögtön meghívtak még egy rendszert meghallgatni, merthogy éppen ott vendégeskedett "Bigdewil" is, ahogy ő hívja magát fórumokon.

Tapasztalat sosem árt alapon elfogadtam a meghívást. Meg kell mondjam földbe döngölően jó hangot hallottam nála. Alapvetően a hallgatózás felütése az volt, hogy nekem Dynaudio hangfalam volt, neki pedig valami, ami Dynaudio hangszórókat használ, de nem gyári hangfal.

A rendszer főbb elemei egy erősen modifikált ősrégi CD játszó volt, trafós hangerőszabályzó a Vibavoice-tól, a címben szereplő Forté erősítő és a lánc végén a tulajdonképpen DIY hangfal. Nyilván voltak még apróságok, melyek kiadták az egészet (pl. kábelek) és volt talán Linn LP12 analóg forrásnak is, nem tudom milyen RIAA korrektorral.

De nem is ez a lényeg. A rendszer jelenlétben hozta a Konus Audio szintjét kiegészítve egy rendkívül pontos, gyors és csontig hatoló basszussal. János barátommal voltunk látogatóba, nem jutottunk szóhoz.

Egy rövid időre még ki is cseréltük a Heed végfokot a Forté-val, de bizony abban a rendszerben a Forté jobbnak bizonyult. Megköszöntünk a szíves vendéglátást és én itt magamban lezártam a dolgot, lévén ránézésre is sokkal komolyabb volt a rendszer, mint az enyém, nem szégyen, hogy jobban szól.

Aztán pár nappal/héttel később Bigdewil rákérdezett nem akarnám-e megvenni az erősítőt. Addig-addig csűrtük/csavartuk a dolgot, míg a Heed erősítő visszakerült a Heed-hez, én pedig annak az árából meg még némi készpénzből megvettem a Forté erősítőt.

Az erősítőről annyit érdemes tudni, hogy a 3-as modell egy valóságos erőmű volt, sose fogyott ki a szuflából, 8Ohm-ra csúcsban azt hiszem 300W felett állt meg valahol és ez nem bazári 300W, hanem tényleges. Hangjára pedig nem tudok jobb jelzőt mondani, hogy vasököl bársonykesztyűben. Sose volt bántó, kiabálós, de volt benne valami ellenállhatatlan erő. Túl sok saját karaktere sem volt, a háttérből végezte dolgát.

Egyébként Nelson Pass egyik korai munkája, saját bevallása szerint semmi különös nincs se a kapcsolásban, sem a megépítésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése