2010. január 24., vasárnap

Naim NAC92 + NAP90.3



Igazából ez a történet még akkor kezdődött, mikor még megvolt a Naim CD játszó és a Harman/Kardon erősítő. Az előfokot láttam meg eBay-en és fogalmam sem volt, hogy 40-50e között megkapható. Szinte csak heccből tettem rá tétet, ha ennyiért enyém lesz, hát legyen alapon. Enyém lett. Bécsből hoztam el, személyesen a gazdájától. Aki mondanom sem kell azért adta el, mert felfele lépett a Naim létrán. Persze azt sem tudtam, hogy tápegység sincs az előfokban. Vagy a hozzávaló végfok táplálja, vagy egy külső Naim táp. Egyszóval semmire nem tudtam használni, mégis...nem bántam. Ki is nyitottam a dobozt, nem a mai világ terméke. A minőségellenőr saját kezűleg írta alá, hogy ez a készülék bizony jó.

Szóval csak állt a polcon és közben ment a Harman/Kardon, majd a Naim CD játszó is. Aztán írt az előfok eladója, hogy eladó lenne a hozzá tartozó végfok is. Talán 70e volt. Megvettem persze. Eddigre már nem maradt más a hifimből, mint a DIY Dynaudio hangfal. Szereztem még a Penna segítségével jó áron 2x5 méter NACA5 hangfalkábelt. Bár forrásom csak régi CD játszó volt (a Marantz nem került eladásra) a Naim megint nem okozott csalódást. Talán elvileg 2x30W-ot tud a rendszer ha jól tudom...ettől függetlenül olyan dinamikával, könnyedséggel hajtotta az elvileg teljesítményéhes hangfalam, hogy szinte érthetetlen. És az a klasszikus Naim tulajdonság, hogy nem lehet mit tenni, behúz a zene itt is megvolt. Sőt talán még erősebben, mint a CD játszónál. Mondjuk a Naim-esek közül sokan vallják, hogy szórakoztatóbb, élettelibb hangja volt a régi, úgy nevezett "Olive" szériának. Akárhogy is, hangfalkábellel együtt olyan 150e-be volt az elő/végfok és nem éreztem, hogy nagyon bármerre lépni kellene innen, ha a zene érdekel. Persze, lehet mindenből jobb és több, de aki egy ilyen párossal nem tud zenéthallgatni, az nem is akar. És ez nagy szó egy belépő szintű készülékhez.

A helyzet továbbra is az volt azonban, hogy csak a kis szoba volt, illetve nagy ritkán (de tényleg nagy ritkán) volt alkalmam nagyobb szobába kirakni a rendszert. Azaz többnyire porosodott a rendszer. Ezért lett eladva. Egész máshova ment a pénz, de egy része például a számítógép alapú zenehallgató rendszer kiépítésére. Fillér veszteség nélkül adtam el. Viszont tudom milyen irányba induljak, ha megint ilyen nagyságrendben akarnék erősítőt venni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése