2012. december 27., csütörtök

Elköszönő - Quad 909


Adós vagyok még ezzel a bejegyzéssel, hiszen nem csak a hangfal, de a végfok is másnál zenél már.

De egy pillanatra álljunk is meg itt. Készülékek jöttek-mentek az idén és nem csak velük kapcsolatban gyűjtöttem tapasztalatot, hanem az aktuális piaci viszonyokat illetően is. Tömören: lehangoló. Illetve persze attól függ. Venni jó, hiszen annyira áll a piac, hogy botrányosan jó vételeket lehet manapság idehaza csinálni. A szinte új készülékek is már fél ár alatt mennek. Ha egyáltalán. Eladóként viszont pont ezért szörnyű helyzet. Éppen ezért volt szerencsés, hogy betartottam a saját magam által magamnak állított szabályokat. Nem győzöm ismételni:

- csak használtal - így eleve nem bukok sokat
- csak nemzetközi márka szériatermékét - hogy külföldön is eladható legyen a készülék, ha itthon teljesen beáll a piac (mint most, ugye)
- és nem matuzsálemet (a végén még pont nálam krepál be végleg)

Hát ez segített a Quad végfoknál is. Itthon -bár jó áron volt - mondhatom szinte semmi érdeklődés nem mutatkozott irányába. Meghírdettem az Audio-Markt-on és pár hét alatt talált is gazdát, aki alku nélkül megvette. Megjegyzem, én annyiért árultam amennyiért szereztem és ezzel az árral pont 300 EUR-al volt olcsóbb az én kínálatom, mint másé, tehát a vevő is igen boldog volt.

Visszatérve a végfokra. Nem lehet vele tévedni. Nem tudom elképzelni, hogy van rendszer amiben rosszul teljesít, leginkább a középtartomány az erőssége, az valami fantasztikus. Ugyanakkor nagyon békülékeny, sima hangja van. Miért is kellett akkor mennie?

Egyik oka az AA Model 5-nél már taglalt -  mint később kiderült - valótlan félelmem, hogy a 96dB/W érzékenységű hangfalamhaz túl erős lesz. A másik, hogy nem tudtam dűlőre jutni milyen előfokot passzintsak hozzá. Ráadásul a mostani integrált összességében még olcsóbb is, mintha csak akárcsak a 99-es előfokot megvettem volna hozzá. És akkor még nem beszéltünk róla, hogy ha egyszer úgy döntenék, hogy komolyabb kábeleket is ki akarok próbálni, akkor bizony egy elő-végfok kombináció plusz egy összekötőt, plusz egy tápkábelt meg izolációt jelent.

Az eladás oka összefoglalva tehát inkább anyagi természetű volt. Rájöttem, hogy egy elő-végfok párossal túlvállaltam hosszútávon magam. Egy ilyen hangú integrálttal tán' még most is együtt tudnák élni, bár az AA kétségtelenül új lehetőségeket feszeget.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése